יתרונות העיסוי הרפואי בהריון

אתן בהריון? מרגישות מתח וכאב באיזור האגן והגב?
הריון הינו אחת התקופות המשמעותיות והמרגשות ביותר שנשים חוות. כל אישה חווה את הריונה באופן שונה ומיוחד, כאשר חלק מהנשים מתארות חוויה נשית נפלאה ומעצימה, וחלק מתארות תקופה עמוסה ומאתגרת.

מהו עיסוי רפואי?
עיסוי רפואי הינו טכניקת מגע אשר שמה דגש על מערכת השריר והשלד. מטרת העיסוי הינה לאזן את הגוף, להקל על כאבים, לשחרר שרירים ומפרקים ולשפר את ההרגשה הכללית בגוף. המעסה נעזרת במגוון כלים טיפוליים וטכניקות ידניות אשר כוללות לישה, טיפול בנקודות כאב, רוטציות והנעות מפרקים, מתיחות ועוד. העיסוי בהריון ניתן בעודך שוכבת על צידך, מכוסה בסדין ועטופה בכריות על מנת להבטיח את נוחיותך המרבית.

כיצד אנחנו יכולים לעזור לך?
נשים רבות פונות אלינו במהלך הריונן על מנת לתמוך בגופן ולחזקו, להכינו לקראת הלידה או בכדי לטפל בקושי שמתגלה במהלך הדרך. העיסוי מספק הזנה טובה של דם לכל רקמות הגוף, מחזיר את הגמישות למפרקים ולשרירים ומאזן ומחזק את האם והעובר. הטיפול מתבצע בחדר נעים ומרגיע וניתן על ידי מטפלות בכירות מוסמכות, שעברו את ההכשרה המתאימה לטיפול בנשים הרות.

באילו בעיות ניתן לטפל במהלך ההריון:
• הקלה על כאבים באגן ובגב.
• שמירה על גמישות המפרקים והשרירים.
• הרגעה וטיפול בדיכאון, חרדות ומתחים.
• הקלה על קשיי נשימה.
• חיזוק מערכת החיסון.
• הכנת הגוף לקראת הלידה.

ניתן לקבל עיסוי רפואי בהריון החל מהשבוע ה – 14 במשך כל ההריון ועד ללידה. אנו ממליצים על טיפולים קבועים לפני ולאורך כל תקופת ההריון, על מנת למנוע מחלות ומכאובים ולהשרות אווירת נינוחות ורגיעה במהלך תקופה זו.

מחקרים בתחום.
בשנת 2004 פורסם מחקר שנעשה במיאמי, ארה"ב. במחקר השתתפו 84 נשים הרות, שאובחנו כסובלות מדיכאון. מחציתן קיבלו במשך 16 שבועות, שני טיפולים שבועיים בעיסוי, כאשר כל טיפול ארך 20 דקות. יתר הנשים קיבלו את הטיפול הרגיל במסגרת ליווי הריון (ללא עיסויים).
המחקר העלה כי לנשים בקבוצה שקיבלה עיסוי, היה שיעור גבוה יותר של דופמין וסרוטונין במוחן ובנוסף רמות נמוכות של קורטיזול ונוראדרנלין. כמו כן הן דיווחו כי כבר מיד לאחר הטיפול חשו בהקלה ברמות המתח והדיכאון, וכן הטבה בכאבי גב ורגליים.
זהו מחקר אחד מיני רבים המוכיח את הקשר הישיר בין טיפולים ברפואה משלימה בכלל ועיסויים בפרט לבין שיפור והטבה באיכות החיים במהלך תקופת ההריון.

המלצות תזונה ואורח חיים.
במהלך ההריון רצוי לשמור על תזונה איכותית ומאוזנת. 3 ארוחות מלאות ועוד 3 ארוחות ביניים קטנות. יש להקפיד לצרוך את כל אבות המזון ומגוון ירקות, פירות, קטניות, דגנים, ביצים, הודו, עוף ודגים. חשוב להדגיש כי יש לשטוף היטב את הירקות והפירות וכן להימנע מאכילת בשר, עוף, דגים וביצים במצב נא. במהלך הפגישה ובהתאם לצורך יינתנו המלצות תזונה ואורח חיים, תרגילי נשימה ומתיחות שאותם תוכלו לבצע בבית.