עיסוי לכאבי צוואר ושכמות

רוב האנשים סובלים בשלב כלשהו מכאבי צוואר ושכמות. "ברי המזל" סובלים במשך תקופה קצרה, ואילו השאר לעומת זאת סובלים באופן כרוני, עיקש ובלתי פוסק.
כאבי צוואר ושכמות נובעים מסיבות רבות כמו מתח ועומס נפשי, סביבת עבודה לא מתאימה, עבודה פיזית ועוד. טיפולי עיסוי קבועים, מעודדים את זרימת הדם, מונעים כאבים ומשפרים את טווחי התנועה.

ממה נובעים כאבי צוואר ושכמות?
כאבי צוואר ושכמות הינן תלונה נפוצה ושכיחה ביותר בימינו, שכן רובינו עובדים מול מסכי מחשב, נמצאים במתח ועומס רגשי וכן ממעטים לבצע פעילות גופנית אשר משפרת את זרימת הדם במפרקים השונים.
בנוסף, איזור זה נחשב לאיזור מורכב ביותר מבחינה מבנית. הוא עמוס בשרירים אשר מייצבים ומחזיקים את עמוד השדרה וכן מפעילים את כל חגורת הכתפיים, את הידיים והראש. באיזור זה נמצאת מקלעת עצבית סבוכה ומסועפת שמקורה בחוליות עמוד השדרה ומגיעה עד לקצוות האצבעות. לכן אנו פוגשים מטופלים רבים המתלוננים על נימול וכאב בכפות הידיים והאצבעות בעוד הבעיה המקורית מצויה בחוליות הצוואריות. מתח ועומס באיזורים אלה יכול להתבטא בסימנים רבים כמו מגרנות וכאבי ראש, כאבים בגב העליון והתחתון (שכן שרירי הזוקפים יורדים לאורך כל הגב), כאבי כתפיים וכאבים בכפות הידיים והאצבעות, סחרחורות, כבדות ועייפות.

כיצד אנחנו יכולים לעזור לכם?
הטיפול אותו אנו מציעים הינו רחב ומגוון והוא כולל טיפול בדיקור סיני או יפני, טיפולי עיסוי וטכניקות מגע וכן הנחיות לאורח חיים. במהלך הפגישה הראשונה, תעברו אבחון מדוייק שעל פיו תקבע תוכנית הטיפול. תוכנית הטיפולים נקבעת בהתאם למיקום וסוג הכאב, משכו ואופיו. במרפאותינו מטפלים בכירים, מקצועיים ובעלי ניסיון עשיר אשר מומחים בכאבים על רקע אורתופדי.
המטרה העיקרית במהלך הטיפול תהיה שחרור השרירים התפוסים, הזרמת דם ונוזלים לרקמות, שיפור טווחי התנועה על ידי הנעת המפרקים ועבודה ממוקדת עליהם, עבודה מערכתית על הגוף כולו על מנת למנוע הישנות המצב בעתיד.

אילו מחקרים נעשו בעניין?
מחקר שנעשה בשנת 2010 בדק 64 מטופלים, שקיבלו 10 טיפולים בעיסוי על פני 10 שבועות. חלקם היוו את קבוצת הבקרה. רוב המטופלים אשר קיבלו עיסוי מקצועי דיווחו כבר לאחר 4 שבועות על שיפור משמעותי במדדי הכאב.
35% מהמטופלים דיווחו על שיפור בטווח התנועה של הצוואר לעומת 14% בקבוצת הבקרה.
55% מהמטופלים דיווחו על שיפור ביתר הסימפטומים לעומת 25% בקבוצת הבקרה.
לסיכום, ניתן לקבוע כי עיסוי הינו שיטת טיפול יעילה ביותר בטיפול בכאבי צוואר ושכמות.

הנחיות תזונה לטיפול בבעיה
ישנן מספר פעולות אותן ניתן וכדאי לעשות במידה ואתם חשים כאבי מפרקים, שרירים ושלד:

• להקפיד על שתיית מים. השרירים התפוסים זקוקים לנוזלים רבים על מנת להגיע לרפיון.
  • להימנע מאכילת ירקות ממשפחת הסולניים: סולנין הינו חומר השוקע במפרקים ועלול להחמיר כאב באיזורים אלה. לכן, מומלץ להימנע מצריכת מזונות העשירים בסולנין כמו חצילים, תפוח אדמה, פלפל ירוק ועגבניות ירוקות.
  • בחנו את סביבת העבודה שלכם. וודאו כי המחשב נמצא בגובה העיניים שלכם, וכי אינכם מאמצים את שרירים הצוואר והשכמות על מנת לעבוד עליו. וודאו כי ידיכם מונחות על משטח כמו משענת הכיסא או שולחן העבודה. כמו כן, דאגו להניח את כפות רגליכם על משטח נמוך על מנת להקל על עומס באיזור הגב התחתון.
  • במידה ואתם מבלים זמן רב בישיבה, צאו להפסקה לפחות אחת לשעה. הסתובבו מעט ובצעו תרגילי מתיחה לאיזור השכמות, הכתפיים והצוואר.